سخنانی از امام حسین(ع)

سلام.
امروز سالروز میلاد امام حسین(ع) است. در ادامه، سخنانی از ایشان نقل شده است. 

این سخنان از کتابچه‌ی «دین چیست؟ دین‌دار کیست؟» نقل شده؛ پیشنهاد می‌کنم این کتابچه را (در این آدرس: http://ayat.ir/0Iu4t) مطالعه کنید، و آن را به دیگران نیز توصیه نمایید.

 امیدوارم که این روز برایتان پر خیر و برکت باشد.
?[امام حسین(ع)، از پیامبر خدا(ص) روایت نمود: ] کسی که دینش را از راه تفکر در نعمت‌های خدا، و تدبر در کتاب او و فهم سنت من به دست آرد، کوه‌ها بجنبند و او از جا نجنبد. و کسی که دینش را از دهان افراد فراگیرد و دنباله‌رو آنان شود، افراد او را به هر سو ببرند و دینش در معرض بزرگ‌ترین زوال است.
?[امام حسین(ع) در پاسخ نامه‌ی ابن‌زیاد که، در اطاعت فرمان یزید، او را به انتخاب مرگ یا بیعت مخیر کرده بود، فرمود: ] رستگار نباد مردمی که خشنودی مخلوق را به بهای کسب غضب خالق خریدند.
?مردم بندگان دنیایند، و دین، بازیچه‌ای بر سرِ زبان آن‌هاست؛ تا زمانی که زندگی‌شان بچرخد، حول دین می‌گردند، اما چون به بلاها آزموده شوند دینداران اندکند.
?راستی، عزت [و توانمندی] است و دروغ، ناتوانی.
?[در ضمن خطبه‌ای فرمود: ] بدانید، نیازهای مردم به شما، از نعمت‌هاى خدا بر شماست؛ از نعمت‌هاى الهى تنگ‌دلی [و بى‌حوصلگى] نشان ندهید، که به کیفرهای او تبدیل شوند.
?شخصی نزد امام حسین(ع) گفت: «اگر نیکی به نا اهل برسد، تباه می‌شود.» امام حسین(ع) فرمود: «چنین نیست، بلکه نیکوکاری همچون بارانی تند است که به نیک و بد می‌رسد.»
✨برگرفته از کتابچه‌ی «دین چیست؟ دین‌دار کیست؟» (http://ayat.ir/0Iu4t)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *